24 Haziran 2026, Çarşamba
MENÜ
Kategoriler
Gündem

Londra'da Enerji Dönüşümü Diyaloğu Toplantısı Gerçekleşti

2026-06-23 17:08:22
Enerji dönüşümü üzerine tartışmalarLondra’da gerçekleştirilen Enerji Dönüşümü Diyaloğu İkinci Toplantısı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı Fatih...
Londra'da Enerji Dönüşümü Diyaloğu Toplantısı Gerçekleşti
Enerji dönüşümü üzerine tartışmalar

Londra’da gerçekleştirilen Enerji Dönüşümü Diyaloğu İkinci Toplantısı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı Fatih Birol ve sektör temsilcilerinin katılımıyla yapıldı. Toplantıda, enerji dönüşümünün geleceği ele alındı.

Elektrifikasyonun önemi

Toplantıda, enerji dönüşümünün merkezine elektrifikasyonun yerleştirildiği vurgulandı. Elektrifikasyonun, finansman, yenilenebilir enerji ve şebeke yatırımları ile şehirlerin dönüşümü ile birlikte düşünülmesi gerektiği ifade edildi.

2035 hedefi ve vizyon

COP31 Başkanlığı tarafından açıklanan “2035’e kadar yüzde 35” hedefinin, yalnızca teknik bir oran değil, aynı zamanda enerji güvenliği ve temiz üretimi kapsayan bir dönüşüm vizyonu olduğu belirtildi.

Türkiye'nin katkıları

Türkiye’nin, şehircilik, afet yönetimi ve yenilenebilir enerji gibi alanlardaki tecrübelerini COP31 sürecine dahil edeceği kaydedildi. Bu süreçte, sanayi dönüşümü ve dirençli altyapı konularına da vurgu yapıldı.

Sektör temsilcileriyle iş birliği

Toplantıda, enerji dönüşümünün sağlanması için sektör temsilcileriyle iş birliğinin önemine dikkat çekildi. Enerji dönüşümünün olumlu sonuçları için ortak akıl oluşturulması gerektiği ifade edildi.
Etiketler:
Etiket yok
İlk yorumu sen yap
Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan www.beyazbelge.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!